Nalivno pero, dežnik, reklamna majica, košarica z izdelki … so le nekatera izmed daril, s katerimi lahko obdarimo poslovnega partnerja. Poslovna darila so namenjena predvsem utrjevanju dobrih poslovnih odnosov, nikakor pa ne smejo prerasti v podkupovanje ali celo manipuliranje. Strokovnjaki so tako mnenja, da so prav poslovna darila tisto, kar ohranja med poslovnimi partnerji dobre in prijetne partnerske odnose, a tudi slednja morajo biti dana ob primernem času ter v primerni vrednosti. V preteklosti je veljalo pravilo, da bolj kot nam je neki poslovni partner blizu, pomemben, dražje poslovno darilo mu moramo nameniti. A kaj, ko je slednje prepričanje povsem napačno in neprimerno. V kolikor želite presenetiti in obdariti svojega poslovnega partnerja, izberite majhno, domiseljno in prijazno darilce.
Pri obdarovanju svojih poslovnih partnerjev bodite čim bolj izvirni, držite se svoje strategije obdarovanja in izberite pravi trenutek. Obdarovanje poslovnih partnerjev, kakor tudi sodelavcev naj ne poteka le decembra, vendar skozi vso leto. V strategiji obdarovanja jasno določite, katera darila boste namenili poslovnim partnerjem ter vodite evidenco, katero darilo je že prejel kakšen poslovni partner, da se slednja skozi leta ne bi ponavljala. Pri izbiri darila pazite, da so darila izvirna in da se najbolje prilagajajo posameznikovi osebnosti. Vsak naš poslovni partner je zgodba zase, ima svoje življenje, svoje navade, razvade itd. V kolikor želimo, da bi za vsakega poslovnega partnerja izbrali najbolj primerno darilo, ki bo stkalo dobre partnerske odnose, poskrbimo, da bomo izvedeli čim več detajlov iz njegovega zasebnega in tudi poslovnega življenja. Slednje nikakor ne pomeni, da moramo postati mali raziskovalci, vendar le – to, da smo tekom sestankovanja pozorni na majhne stvari, ne morebitne navade, da znamo me prijateljskim klepetom razbrati, kakšno je življenje poslovnega partnerja in katere so tiste stvari, ki jih naš poslovni partner z veseljem počne. Veliko lažje je, če je naš poslovni partner znana osebnost, o kateri mediji veliko pišejo. O takšnem poslovnem partnerju lahko izvemo veliko podrobnosti tudi pri pregledovanju javnih objav. Če k vsem pridobljenim informacijam dodamo še nekoliko domišljije, lahko dobimo odlično idejo za izvirno poslovno darilo.
Pri izbiri poslovnega darila moramo biti pozorni na več dejavnikov, zraven osebnih in karakternih lastnosti, je to tudi spol poslovnega partnerja, dejavnost podjetja, regionalni običaji in navade. Pri izbiri poslovnih daril pazimo, da slednja niso preveč intimna (poslovnim partnerjem, ne glede na spol, ne podarjamo kozmetičnih izdelkov). Podarjeni izdelki naj bodo preverjeni in naj ne nosijo blagovne znamke podjetja.
Pri iskanju primernih poslovnih daril za vaše poslovne partnerje vam bodo pomagali tudi naslednji blogi:
8 pogostih napak pri naročanju poslovnih daril
Promocijska darila ali poslovna darila? Kakšna je razlika in katera so primerna za vas?
Ali izkoriščate velik potencial poslovnih in promocijskih daril?